TELECOM DISPUTES SETTLEMENT & APPELLATE TRIBUNAL
NEW DELHI

Dated 1% July, 2015

Petition N0.357(C) of 2013

Tata Sky Ltd. L Petitioner
Versus

Brand Value Communications Ltd. ..., Respondent

BEFORE:

HON’BLE MR.JUSTICE AFTAB ALAM, CHAIRPERSON
HON’BLE MR. KULDIP SINGH, MEMBER
For Petitioner : Ms. Mamta Tiwari, Advocate

For Respondent ; Mr. Jayant K. Mehta, Advocate
Mr. Kunal Singh, Advocate

ORDER

By Aftab Alam, Chairperson — The petitioner is a direct-to-home

(DTH) operator and it is a distributor of TV channels under the broadcasting
regulations. The respondent is a broadcaster of TV channels.
The petitioner has filed this petition against the respondent seeking
recovery of Rs.4,12,29,171/- as dues of carriage fee. It has computed its dues as
under:
(i)  the principal outstanding - Rs.3,65,17,000/-
(if)  interest @ 18% per annum

on unpaid dues for the period
07.11.2011 till 21.08.2013 - Rs.23,68,795/-



(ili)  interest @ 18% per annum
on unpaid dues for the period

07.10.2012 to 31.08.2013 - Rs.16,54,000/-
(iv) TDS deducted by the respondent
on a certain invoice - Rs.6,89,375/-
Total - Rs.4,12,29,171/-

According to the petitioner, it entered into, what is called as an ‘Access
Agreement’ with the respondent on 11.11.2010. Under the agreement, the
respondent is called as the ‘Programmer’ and it is stipulated that Tata Sky
would provide access to the Programmer in respect of its Bengali language
programme service known as “Rupashi Bangla”. The term of the agreement
was for the period 07.10.2010 to 06.10.2013. Clause 6 of the agreement dealt
with Bandwidth Support Fee and provided as under:

“The Programmer shall pay Tata Sky a Bandwidth Support fee of
Rs.Seven Crore (7,00,00,000) plus service tax for the Term.

The Bandwidth Support Fee breakup is as follows:-

Years Carriage Fee Payment Terms

Year 1 2.5 Cr + Service | 100% in Advance
Tax

Year 2 2.5 Cr. + |4 Equal instalments
Service Tax quarterly in Advance

Year 3 2.0 Cr. + |4 Equal instalments
Service Tax quarterly in Advance

In the 2" and 3" year, the DD/at par cheques for each quarters
should be sent within one week of commencement of each quarter
in advance.

The Bandwidth Support Fee is an admitted debt on the Programmer
and payable in full by the Programmer unless:



(i) there is a breach of the Agreement by Tata Sky and the
agreement is terminated by the Programmer in which
case, no further bandwidth support fee shall be
payable; and

(i) in case of pre-mature termination by Tata Sky as
stated in Clause 21, in which case, any pro rata
advance shall be refunded to the Programmer and no
further bandwidth support fee shall be payable.”

The agreement did not prescribe any specified band or frequency on which the
respondent’s channel was to be carried. It rather gave Tata Sky full rights in this
regard by providing, in clause 11 as under:

“Tata Sky shall always have full flexibility in terms of packaging
the Channel in any of its Consumer Offerings/Packagest/tiers.

Tata Sky shall retail, distribute, package the Channel in any

tier/package/bouquet for its subscribers on the Tata Sky DTH

platform.”
Clause 18 contained indemnification clause that obliged each party to keep the
other indemnified against losses etc. resulting from any breach or non-
performance by the concerned party. The provision for termination of the
contract under clause 21 gave the right to termination to Tata Sky alone and
provided as under:

“Tata Sky will have the additional right to terminate the agreement

at any point, with an advance one month’s written notice and shall

also comply with the relevant provisions of the existing regulatory

laws in this respect. In this case, any advance received from the

Programmer shall be refunded pro rata to the Programmer and no
further bandwidth support fee shall be payable.”

Clause 23 of the agreement dealing with Dispute Resolution provided that

any dispute, difference or claim unless resolved through the respective CEOs of



both sides would be finally settled on the application of either party by the
Telecom Disputes Settlement & Appellate Tribunal (TDSAT) on any other such
Tribunal or court as may be prescribed under the TRAI Act 1997 or any
subsequent laws.

It is the case of the petitioner that in full and complete discharge of its
obligation under the agreement, it carried the respondent’s channel Rupashi
Bangla on its DTH platform until it terminated the agreement for non-payment
of the dues by the respondent vide its letter dated 05.09.2013. According to the
petitioner, the bandwidth support fee for the first year was duly paid by the
respondent in advance. The first quarter for the second year was also paid in
time. But defaults took place in further payments with the result that dues
accumulated as indicated above. The dates on which the petitioner raised
invoices/demands and received or failed to receive payment against those
invoices/demands are detailed in paragraphs 9 to 29 of the petition.

The petitioner has also brought on record the exchange of
emails/correspondence in some of which the respondent appears to acknowledge
the dues. For instance, in the email dated 07.08.2012, in reply to the demand
letter/email dated 06.08.2012 from the petitioner, it is stated on behalf of the
respondent as under:

“Dear Mr. Ahuja,

We regret for the delay in paying your payment but our intention is
to pay your dues. Due to some unavoidable circumstances, same is



being delayed. We are organising your(sic) to release your last gtr
payment by 20" of this month.

Kindly bear with us for the time being.

Regards,

Tarun Panda”

The petitioner has also enclosed with the petition, a schedule of outstanding
payments showing a computation of its dues.

The respondent in its Reply mostly denied the Tribunal’s jurisdiction to
adjudicate on a dispute over what it describes as a money claim simplicitor. As
to the merits of the dispute, the case of the respondent is summed up in
paragraphs 6 and 7 of the reply. In paragraph 6, it is stated that the petitioner
failed to provide service as contemplated in the Access Agreement for the
following reasons:

“a.  Some place the channel has not been shown clearly.

b. Sometimes, the channel was not visible at all.

C. Interruption of Service was reported from various places
during existence of the contract.

d. We have also come to know that our channel has been offered
to customer through various pay package i.e. channel can be
shown to customers only after the payments of certain

monthly rentals though our channel is a free to air channel and
we entered into a carriage agreement with the petitioner.”

In paragraph 7 it is stated that on account of the deficiencies in the service
provided by the petitioner, respondent suffered severe losses. It not only lost

credential of its channel but also lost revenue on account of non-display of its



channel by the petitioner in various regions. The losses were assessed at Rs.6
crores approximately. In this connection, it is further stated as under:

e However, on mutual understanding between the parties it
was decided that the respondent would not make any further
payment till there was an amicable settlement of the disputes with
regard to failure of the petitioner in allowing the respondent to access
the DTH platform of the petitioner from time to time which has led
to various consumers on the DTH platform on the petitioner not
being able to view the respondent in various regions. Subsequent
thereafter discussions were held and it was decided that other
channels of the respondent will be telecasted through the platform of
the petitioner on a combined package to instigate the loss of the
respondent. It is on such understanding no further invoice was raised
by the petitioner. As a matter of fact, the respondent has from time
to time received various complaints from the concerns which have
advertised on the channel of the respondent that their advertisements
were not being shown on the DTH platform of the petitioner. These
concerns are seeking return of their advertisement fees and reasons
whereof the respondent has suffered further cases.

On the basis of the above, it is denied that the respondent had any dues payable
to the petitioner.

It is significant to note that in the reply filed by the respondent there is no
denial of the execution of the Access Agreement or the terms and conditions
contained therein. Further, though in paragraph 10 of the reply, there is a bald
denial that the sum of Rs.2,52,81,000/- or any part thereof was due and payable
by the respondent to the petitioner, there is no specific denial of the statements
contained in the petition regarding raising of invoices/demands and payments
made by the petitioner and the computation of the petitioner’s dues on that basis.
Further, though a case is sought to be made out that the respondent suffered

losses on account of low/non-viewability of its channel in several regions and



the packaging of its channel by the petitioner, there is not a scrap of any
contemporaneous complaint or letter in this regard enclosed with or indicated in
the reply.

The petitioner in support of its case examined one Abhishek Pathak
working as Deputy General Manager in the company as its witness. He fully
supported the case of the petitioner in all respects. He identified the Access
Agreement and proved its execution by the two sides which was marked Exhibit
PW-1/4. He stated that the petitioner at all material time discharged its
obligations under the agreement and carried the signals/programmes of Rupashi
Bangla. But the respondent defaulted in payment of the bandwidth support fees
and as a result the petitioner’s dues accumulated to the figure as stated in the
petition. He proved the invoices for the different periods that were marked as
Exhibit PW-1/5(colly) and Exhibit PW-1/13(colly). He also identified the
emails and the demand notice that were marked as Exhibit PW-1/6 and Exhibit
PW-1/7 respectively. He further identified the emails exchanged by the two
sides that were marked as Exhibit PW-1/8, Exhibit PW-1-9, Exhibit PW-1/10,
Exhibit PW-1/11(colly) an Exhibit PW-1/12. He also identified the demand
notice dated 11.03.2013 which was marked as Exhibit PW-1/14. He also
identified the statement of account and the schedule showing outstanding
carriage fee which was marked as Exhibit PW-1/15(colly). He also identified
the notice of termination dated 05.09.2013 which was marked as Exhibit PW-

1/16. He finally identified the public notice of disconnection published in The



Statesman newspaper which was marked as Exhibit PW-1/17. He was subjected
to a brief cross-examination in which there is nothing that might come to the aid
of the respondent.

In respect of the alleged losses suffered by respondent he was asked the
following questions, and his replies are as under:

“Q.1: Is it correct to state that in view of your statement that the

services provided were of a reasonable standards, there occurred

occasional signal losses, etc.?

A: It is incorrect.

Q.2: How would you describe reasonable standards?

A: Reasonable standard would mean that the consumers who are

subscribers of the channel ‘rupashi bangla’ were able to view it

without interruption at all times.”

The respondent similarly examined one Syamkumar Divakaran working
as the Senior System Admn. in the respondent company. He accepted the
execution of the Access Agreement on 11.11.2010 and produced its copy
(marked as Exhibit RW-1/2) which is identical to the copy of the agreement
produced by the petitioner. However, supporting the case of the respondent of
having suffered losses due to the deficiencies of service by the petitioner in
paragraphs 3 and 4 of his evidence affidavit, he stated as under:

“3. 1 state that the channel “Rupasi Bangla”is a free of air

channel.  However, the petitioner who has several packages for

which it charged a certain amount included the free to air channel

“Rupasi Bangla” and accordingly changed nature of the channel

“Rupasi Bangla” from a free air channel into a paid channel. 1

further state that the petitioner was also under an obligation under the

agreement to provide a platform for airing of the channel of the
respondent which the petitioner has failed to do.



4. The respondent lost viewership and revenue due to inclusion
of same in the paid packages. | say that such damages had been
assessed at a figure of Rs.6 Crores. | state that on mutual
understanding between the parties it was decided that the respondent
would not make any further payment till there is an amicable
settlement of disputes with regard to the failure of the petitioner in
allowing the respondent to access the DTH platform of the petitioner
from time to time. During the talks between the petitioner and
respondent and despite being aware of such talks the petitioner had
sent a purported notice to the respondent to clear their dues. In
consideration on on-going talks we responded to such notice and
agreed to clear the dues by 20" August 2012.”

He was cross-examined on this aspect of the case, and the relevant extract
from his cross-examination is as under:

“Q. Did you complain to the petitioner with respect to the
deficiency in service which you allege in Para.4.
Yes. My company’s representative informed to Tata Sky.

Can you identify the document by which the information was
given?

There is no documental proof, it was a telephonic
conversation.

> O >

Is that telephonic conversation referred to in any other
document that you may have filed in these proceedings?
I am not aware.

| put it to you that you are deposing falsely and that there was
no telephonic conversation of the kind your refer to?
| disagree.

o » O > O

Did you inform the petitioner that the respondent had suffered
damages to the tune of 6 Crores as a result of the so called
deficiency in service by the petitioner?

Yes.

Can you identify the document?
Yes. Itis Annexure ‘I’ colly, Page.50 of the paper book.

o >0 P

Can you please point out the exact excerpt from Page.50 of
the paper book where the respondent makes such a
complaint?



O

o » O P

c » 0 » © » O » O » O P

10

Mail sent on October 9 2012 at 12.44 PM by Abhishek Pathak
to Soumendu. Attention is drawn to the words “We spoke”.

Is it correct that this mail has been sent by the petitioner to the
respondent and not by the respondent to the petitioner as a
complaint?

Yes, correct.

So there is no formal complaint by the respondent to the
petitioner with respect to suffering damages to the tune of 6
Crores that you falsely say the respondent made?

There is no formal complaint, but the figure is correct.

Where is the figure of 6 Crores as damages referred to at
Page.50.
This is just a telephonic communication.

Was there any mutual agreement entered into between the
parties that you will make no further payments till the alleged
‘disputes’ are ‘amicably’ settled that you refer to in Para.4 of
your affidavit?

No agreement was done, only communications going on.

When you say “no agreement was done”, you mean that there
was no written agreement. Is that correct?
Yes. | am referring to a written agreement.

Can you explain your response “only communications going
on”.
| mean telephonic communication.

Was there an agreement dated 9" October 2012 entered into
between the parties?
No.

Please see the letter dated 6™ August 2012 at Page.45 where a
demand of Rs.70,22,500/- was made. Is that correct?
No figures are mentioned in this mail.

Is it correct that you did not raise any dispute with respect to
this demand?
I am not aware.

Please see Page.47 and your e-mail dated 7" August 2012.
You acknowledged the payment due referred to in the
petitioner’s letter of 6" August 2012.



11

A. No figures are mentioned in this mail.

Q. Mr. Syamkumar | put it to you that you are deposing falsely
and contrary to the records in these proceedings and in
particular your e-mail dated 7 August 2012 at Page.47 of the
paper book?

A. I disagree. “Dues” means after adjusting our losses.

Q. Can you identify the reference to “adjusting our losses” in this
e-mail dated August 7, 2012 of 16.28 hours?
A Not mention in the e-mail.”

In his cross-examination, the witness manifestly appears to be making
false statements and we find the witness wholly untrustworthy. We also find
that the respondent completely failed to substantiate its plea that there were
many deficiencies in the service provided by the petitioner under the agreement
and as a result it suffered losses amounting to Rs.6 Crores approximately.

In course of hearing of the case however, Mr. Jayant Mehta, counsel for
the respondent disregarded the pleas taken in the Reply filed by the respondent
and it must be said to his credit that he did not even once refer to the deposition
of the respondent’s witness. Referring to the number of demand notices and
reminders sent by the petitioner, Mr. Mehta submitted that the petitioner ought
to have been more vigilant and terminated the agreement and discontinued the
carriage of the respondent’s channel on its network much earlier in order to
mitigate its own losses and to save the respondent from shouldering such heavy
burden of dues. We mention the plea simply because it was raised on behalf of
the respondent. Needless to say, we don’t find any force of substance in the

submission. As noted above, the agreement was for a period of three years from



12

07.10.2010 to 06.10.2013 and the right to termination under the agreement was
given to the petitioner alone. Having executed the agreement, the petitioner was
obliged to reserve certain band/frequencies for carrying the respondent’s
channel for three years and it might not have been commercially helpful or even
convenient for the petitioner to terminate the agreement mid-term and thereby
spare the band/frequency that might not find any other customer.

An objective reading of the agreement indeed shows that its terms were
loaded in favour of the petitioner, but it was a commercial arrangement to which
the respondent had entered into with its eyes open and it must, therefore, be held
liable to bear the consequences.

As regards, the plea raised on behalf of the respondent that its channel
Rupashi Bangla was a free-to-air channel and its packaging by the petitioner in
bouquets of paid channels adversely affected its viewership and consequently
the advertisement revenue, it is found above that the respondent has failed to
establish its case. Apart from that, it is noted above that the agreement, in clause
11, gave the petitioner the full right as regards retailing, distribution and
packaging of the respondent’s channel in any tier/package/bouquet for its
subscribers on the Tata Sky DTH platform. It is thus to be seen that the plea
raised by the respondent is, in any event, quite unsustainable in face of the clear
terms of the agreement.

In light of the discussions made above, we find that the claim of the

petitioner is fully established and none of the pleas raised by the respondent



13

absolve it from its liability of payment of dues in terms of the Access Agreement
executed by it and as claimed by the petitioner.

We, accordingly, hold and find that the respondent is liable to pay to the
petitioner the sum of Rs.4,12,29,171/- along with interest @ 10% from
12.05.2014 (the date of the filing of the petition before the Tribunal) till the date
of payment. Let a decree be prepared accordingly.

In the result, the petition is allowed but with no order as to costs.

(Aftab Alam)
Chairperson

(Kuldip Singh)
Member
sks



